ساری – ایرنا – تعداد رسانه‌های مازندران با صدور ۲۱ مجوز جدید از ابتدای امسال تا کنون از مرز ۴۰۰ عنوان گذشت و هم اکنون این استان جایگاه ششم رسانه‌ای کشور را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، آخرین آمار منتشر شده از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می‌دهد که تعداد رسانه‌های این استان در ادامه روند افزایش طی سال‌های اخیر به ۴۰۳ رسانه شامل انواع رسانه‌های چاپی، دیجیتال برخط و غیربرخط رسیده است و به این استان هم اکنون از نظر تعداد رسانه‌های دارای مجوز بعد از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان در رتبه ششم قرار دارد.

در حال حاضر تهران با پنج هزار و ۶۱۹ رسانه ، آذربایجان شرقی با ۵۰۶ ، اصفهان با ۴۸۱ ، خراسان رضوی با ۴۵۹ و گیلان با ۴۱۱ رسانه در جدول تعداد رسانه‌ها بالاتر از مازندران قرار دارند.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ رسانه به جمع رسانه‌های مازندران افزوده شد که تعداد رسانه‌های استان را به ۴۰۳ رسانه رسانده است.

درخواست مجوز برای ۴۳ رسانه

معصومه فرجی افزود: در حال حاضر نیز ۴۳ درخواست مجوز رسانه از مازندران در نوبت هیأت نظارت بر مطبوعات قرار دارد و سه درخواست نیز آماده طرح در این هیأت است.

وی با اشاره به لغو مجوز تعدادی از رسانه‌های مازندران در سال گذشته ، خاطرنشان کرد : پارسال به استناد ماده ۱۶ قانون مطبوعات مجوز ۱۳ رسانه استان که در سال ۱۳۹۷ مجوز فعالیت‌شان صادر شده بود و هیچ فعالیتی پس از صدور مجوز نداشتند ، لغو شد.

به گفته فرجی علاوه بر ۴۰۳ رسانه دارای مجوز در مازندران، ۹۳ رسانه نیز در این استان پروانه نمایندگی دارند و پروانه نمایندگی هشت رسانه نیز آماده تحویل شده است.

بنا به آمار اعلام شده توسط معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تعداد رسانه‌های دارای مجوز و پروانه نمایندگی مازندران در مجموع با احتساب هشت پروانه نمایندگی در حال تحویل به ۵۰۴ رسانه می‌رسد.

۴۰۳ رسانه دارای مجوز مازندران شامل ۱۹۲ رسانه چاپی، ۱۶۱ رسانه برخط(پایگاه خبری) و ۵۰ رسانه دیجیتال غیربرخط است.

۱۷ روزنامه، ۶۱ هفته‌نامه، ۲۳ دوهفته‌نامه، ۳۶ ماهنامه، دو دوماهنامه، ۴۰ فصلنامه، ۱۲ دوفصلنامه و یک سالنامه ۱۹۲ رسانه چاپی مازندران را تشکیل می‌دهند.

رتبه سوم روزنامه‌داری

 این استان در تعداد روزنامه‌ها در حال حاضر پس از تهران با ۱۶۱ روزنامه و خوزستان با ۲۶ روزنامه، سومین استان است.

مازندران در تعداد رسانه‌های چاپی بعد از تهران با سه هزار و ۵۵۳، آذربایجان شرقی با ۲۸۴، قم با ۲۸۴، کرمان با ۲۵۶، اصفهان با ۲۴۱، خراسان رضوی با ۲۲۷، فارس با ۲۰۸ و گیلان با ۱۹۹ رسانه نهمین استان محسوب می‌شود.

همچنین در تعداد رسانه‌های برخط نیز با ۱۶۱ پایگاه خبری، بعد از تهران با یکهزار و ۶۷۱  رسانه، آذربایجان شرقی با ۱۹۱ پایگاه خبری و گیلان با ۱۸۸ پایگاه خبری، چهارمین استان کشور است.

با وجود این که خانه مطبوعات مازندران در حال حاضر ۵۳۲ عضو اصلی و ۲۳ عضو افتخاری دارد، تعداد فعالان رسانه‌ای این استان بنا به شواهد و برخی اظهارات مسئولان بیش از ۱۵۰۰ نفر است.

منبع: خبرگذاری جمهوری اسلامی استان مازندران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست